Betonové desky na terasu - druhy, cena, recenze, výrobci, tipy

Pro úpravu terasy jsou stále častěji vybírány betonové desky. Rozmanitost formátů a barev z nich dělá ozdobu prostoru a vytváří jedinečný design. Odolnost betonu vůči povětrnostním podmínkám zajišťuje dlouhodobou trvanlivost. Jak vybrat betonové desky na terasu a co o nich stojí za to vědět?

Pokud plánujete renovaci nebo dokončování interiéru, použijte službu Hledat dodavatele, která je k dispozici na webu Stavební kalkulačky. Po vyplnění krátkého formuláře získáte přístup k nejlepším nabídkám.

Betonové desky na terasu - typy

Terasa z betonové terasové desky je stále běžnější. Vzhledem k nízkým nákladům na betonové desky, jejich trvanlivosti a snadné instalaci se používají nejen na zahradních cestách, ale také v domácím prostoru. Jsou nabízeny v různých velikostech. Menší formát má obvykle následující rozměry: 60 x 60 cm, 60 x 45, 60 x 30, 30 x 30 cm. Rozměry větších desek jsou: 80 x 80 nebo 100 x 60 cm. Obvykle je jejich tloušťka v rozmezí od 3,5 cm do 4,5 cm. Terasové dlaždice atypických velkých rozměrů mohou mít tloušťku asi 8 cm.

Nabídka výrobců zahrnuje také betonové desky pro terasy nestandardních rozměrů a tvarů. Nejběžnější jsou terasové dlaždice pravidelných tvarů, jako jsou čtvercové, obdélníkové a lichoběžníkové tvary, ale také nepravidelné tvary umožňující uspořádání kruhových vzorů.

Vzhledem k faktuře rozlišujeme:

• Hladké betonové desky. Jejich jednoduchá, strohá forma je činí univerzálními a dokonale se hodí k jakémukoli typu architektury. Mohou být vybarveny v různých barvách.
  • Umyté talíře. Horní vrstvy desky jsou pokryty štěrkem nebo přírodním kamenivem. Nejčastěji je to čedič nebo žula. Díky tomu získá porézní strukturu a elegantní, ušlechtilý vzhled. Tyto typy desek jsou neklouzavé a odolné proti oděru.
  • Betonové desky imitující jiný materiál. Tyto typy terasových tašek mohou připomínat dřevo, keramiku, kámen nebo přírodní kámen. Jsou odolnější než ostatní vůči poškození a obtížným povětrnostním podmínkám. Stočené desky připomínají žulové nebo kamenné desky, používají se nejen na terasy, ale také na zahradní cesty a uličky. Střílené desky jsou imitací přírodního kamene.

Doporučené terasové desky a dlaždice - podívejte se na aktuální akce!

Betonové desky na terasu - výrobci, ceny a recenze

Nejoblíbenějšími výrobci betonových výrobků jsou společnosti jako: KAMAL, GINTER, POLBRUK, BUSZREM, POZBRUK, BRU-BET, TB Cobblestone. Každý rok rozšiřují svou nabídku o nové produkty. Jejich produkty jsou především dlažební desky, dlažební desky, ale také různé druhy terasových desek. Díky moderním barvicím metodám a používání různých technik lze jejich výrobky použít jako keramiku. Ceník CD je pestrý. Hladká dlažba stojí zhruba 60 PLN brutto za m2. Cena curlingových desek je 99 PLN za m2. Cena umytých desek se pohybuje mezi 90 - 100 PLN za m2. Velkoformátové vyprané betonové desky se zkosenými hranami, jejichž rozměry jsou 50 cm x 50 cm, stojí 23,40 za 1 kus. V kutilských a zahradních obchodech stojí dlažba a terasové desky od 10 do 20 PLN za 1 kus.

Zákazníci oceňují terasu z betonových terasových desek díky nízké ceně, trvanlivosti a pevnosti a možnosti snadného přizpůsobení fasádě budovy nebo uspořádání terasy. Mohou také nahradit dlažbu a zahradní desky na pozemku, čímž vytvoří ucelený celek s terasou. Za velkou výhodu považují možnost řezání hranových tašek, protože obvykle je beton ve hmotě barevný. Možnost nákupu bloků, hran a palisád ve stejné kolekci usnadňuje dokončení celého okolí terasy. S terasou lze snadno spojit dlažbu nebo zahradní desky. Potřeba impregnovat betonovou desku je považována za nevýhodu. Absorbují nečistoty a vyžadují časté čištění a údržbu. Nedostatek pravidelnosti způsobuje problémy s čištěním terasy od terasové desky. Proto by mělo být prováděno pravidelně a pravidelně impregnováno. Tímto způsobem se prodlouží jejich životnost a estetika.

Odborníci považují betonové desky za vynikající materiál, který bude fungovat nejen na terase, ale také nahradí dlažební desky v příjezdové cestě před domem a desky pro zahradní cesty. Podmínkou je však vhodný výběr desek. Věnujte proto pozornost přípustnému zatížení. Výrobci udávají zátěž, kterou dané desky vydrží. Určeny pro pěší provoz, nemohou být umístěny na příjezdové cestě. Odborníci také zaznamenávají odolnost vůči povětrnostním podmínkám a mechanickému poškození. Nebo možná hledáte společnost, která dokončí vaši terasu? Vyplnit tuto krátkou formu a získat přístup k nabídkám dodavatelů.

Terasa z betonové terasové desky - rady

Terasa spojená se zahradou bude stylově konzistentní, pokud budou dlažba a zahradní desky identické s terasovými. Když je terasa terasová deska vpředu, pak by měly být vybrány dlažební desky ze stejné kolekce. Nesmí se zapomínat, že se jedná o materiál pouze pro vnější použití. Nemělo by proto klouzat. Protiskluzový povrch se stupněm menším než 10 zajistí bezpečnost bez ohledu na počasí.

Nasákavost desek je důležitou otázkou. Neměl by překročit 6%. To ovlivňuje mrazuvzdornost. Čím je deska tvrdší, tím je odolnější vůči oděru a mechanickému poškození. Doporučuje se tvrdost 6 až 8 na Mohsově stupnici. Desky přizpůsobené pro pěší provoz nebudou fungovat jako náhradní materiál pro dlažební desky u vchodu do nemovitosti. Pokud je k tomu chcete použít, měli byste si vybrat takové, které vydrží vysoké zatížení.

Další důležitou věcí je výběr lepidla na obklady. Výrobci často nabízejí speciální lepidlo určené pro betonové dlaždice. Pokud není v nabídce, pak je nutné koupit lepidlo určené na beton. Nelze jej nahradit např. Gresovým lepidlem. Čím pravidelnější je tvar, tím snazší je provedení povrchu terasy, protože se jedná o materiál, se kterým se snadno pracuje. Při kombinaci terasy se zahradou stojí za to hledat hotové sady. Nejtenčí dlaždice se pak použijí na povrch terasy a silnější a tvrdší na zahradní cesty a dlažební desky.

Moderní betonové desky na terasu již nejsou šedým, nezajímavým materiálem. Jedná se o elegantní mramorové, žulové nebo dřevěné obklady přírodního vzhledu. Za nízkou cenu můžete získat trvanlivý a zajímavý dekorativní efekt. Nesmí se však zapomínat na systematickou údržbu.

Vám pomůže rozvoji místa, sdílet stránku s přáteli

wave wave wave wave wave